Június 7-én és 8-án egy kétnapos tanulmányi kiránduláson vettünk részt. Az első napon a Sárospatak közelében fekvő Megyer-hegyi Tengerszemet csodáltuk meg, majd a füzérradványi Károlyi-kastélyhoz vezetett utunk. Itt láthattuk azt az asztalt, amelyen 1711-ben megkötötték a szatmári békét. A kertjét gyönyörű, színpompás virágok díszítik, zöld pázsitján vígan, kacarászva gurultunk és futottunk.

Következő állomásunk Kőkapu volt, ahonnan kisvasúttal robogtunk Pálházára, majd onnan utaztunk a szállásunkra, Sátoraljaújhelyre. Vacsora után csaptunk egy bulit és meccset néztünk.

A következő napon reggeli után felkerekedtünk, és meg sem álltunk Szlovákiáig. Borsiban II. Rákóczi Ferenc szülőhelyére látogattunk el. A kastély élményekkel és játékokkal teli hely volt, ahol idegenvezető kalauzolt bennünket Rákóczi korába. Egy virtuális valóság játékot is kipróbálhattunk. Kassán, a Szent Erzsébet-dóm altemplomában megkoszorúztuk Rákóczi sírhelyét és elmondtunk egy imát.

Fáradtan, de jókedvűen, élményekkel telve érkeztünk haza Újfehértóra.