A fenntarthatósági témahét megrendezésére 2018. április 23. és 27. között került sor. Az országos rendezvényhez csatlakozott iskolánk is.
A gyerekek korcsoportonként dolgoztak. A hét első napjaiban megkapott feladatok, szempontok szerint vizsgálódtak és alkottak.
Az 1.-2. osztályosok egy újgörög mese alapján öröm-bánat naptárt készítettek a tanító nénik segítségével, melyből kiállítást is rendeztünk.
A 3.-4. osztály tanulói a tudatos vásárlás alapjaival ismerkedtek. Gyakorlati feladatlapokat a témahét honlapjáról töltöttük le és a gyerekek a tanító nénik segítségével sétálva a piacon, tapasztalataik és képek alapján válaszoltak a kérdésekre. Kaptak az árusoktól virág magvakat, melyeket az iskola előtti cserepekbe elültettek. Sokan rádöbbentek a piac és a szupermarket közti különbségre és a vásárlás csapdáira.
Az 5.-6. évfolyam hét indító órákon felvetett témát dolgozták fel a diákok rajzos formában.
Hogyan kerül az asztalunkra a kenyér, a csokoládé, narancslé? Használtuk az élelmiszer térképet és beszéltünk élelmiszer beszerzési és ételkészítési szokásainkról.
A legnagyobbak szintén a hét első napján problémafelvető órán az élelmiszer-hulladékokról és az ökológiai lábnyomról beszélgettek. Feladatuk volt az ebédlőben a maradék mennyiségének megfigyelése. A tudatos ételfogyasztás, és vásárlás fontosságának szem előtt tartását mindenki megértette.
A tájvédelem és kertépítészet is megjelent a heti programunkban. Lipcsei Ágnes Okleveles táj- és kertépítész mérnök, urbanista minőségirányítási szakmérnök rendelkezésünkre bocsátotta, amit az emeleti folyosón kiállíthattuk. Köszönjük szépen.
A hetet egy tudatosan válogatott, rendelkezésre álló alapanyagból készített VITAMIN BAZÁRRAL zártuk. Mindenki igyekezett helyben beszerezhető, lehetőleg saját termésű alapanyagokat felhasználni. Saját pohárból, tányérból elfogyasztottuk a finom zöldség- és gyümölcssalátákat.
Helyben sütött kenyeren és kekszen házi lekvárokat és mézet kóstoltunk.
Kevés hulladékot előállítva és újra használva az evőeszközöket.